خاک بر سر انسان هایی که با پیروی از هوسهایی نفسانی ؛ انسانیت ,شخصیت و شرافت را زیر پای میگزارند جوان در اندیشه فردا
X
تبلیغات
رایتل
Picture Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/ مراقب باشید چیزهایی را که دوست دارید بدست‌آورید وگرنه ناچارخواهید بود چیزهایی را که بدست آورده‌اید دوست داشته‌باشید (جرج برنارد شاو

جوان در اندیشه فردا
 
اخبار,سلامت, روانشناسی, موفقیت و تازه ترین مطالب دنیای اینترنت....
درسنامه
ghatar.com
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
Picture Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/ [ به زبان دیگرترجمه کنید Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com سایت انتخاب وبلاگ برتر - سایت خدمات وبلاگنویسی و انتخاب وبلاگ برتر مقالات دانشجویی - پرتال مجازی دانلود مقاله و نرم افزار تبادل لینک (PR +4) - دانلود رایگان - دانلود نرم افزار - عکس های کمیاب - دانلود فیلم - دانلود آهنگ - اس ام اس جدید - کلیپ جدید - تفریح و سرگرمی - برنامه موبایل - بازی آنلاین - آگهی استخدام
جوانجوانجوانجوانجوانجوانجوانجوانجوانجوانجوان
Picture Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/ Picture Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/

  http://s2.picofile.com/file/7326086983/jdaf_blogsky.gif

پس از مصرف غذاهای چرب بلافاصله نخوابید

پس از مصرف غذاهای چرب بلافاصله نخوابید
سلامت نیوز : یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: افراد نباید هنگام سحر و افطار بلافاصله پس از خوردن حجم زیادی از چربی بخوابند، چون ممکن است دچار سوءهاضمه شوند.
دکتر شهرام آگاه در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود:چربی‌ها یک منبع انرژی زیاد محسوب می‌شوند و می‌توانند انرژی بدن را در طولانی مدت تامین کنند. این مواد می‌توانند زمینه تخلیه معده را کند کنند. اما افرادی که دچار بیماری ریفلاکس و کندی تخلیه معده هستند، ممکن است با مصرف چربی علائم آنان تشدید شود.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات روزه‌داران کاهش آب بدن آنان است، اظهار کرد:‌ در این شرایط رعایت رژیم غذایی به منظور پیشگیری از تشنگی در ماه مبارک رمضان از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی افراد در فاصله افطار تا سحر مایعات زیادی می‌نوشند تا از تشنگی خود در طول ساعات روزه‌داری جلوگیری کنند، این در حالی است که آب زیاد دفع می‌شود.وی در ادامه گفت: به منظور تامین آب کافی هنگام روزه‌داری لازم است موادی مصرف کنیم که به حفظ آب بدن کمک کند، بنابراین روزه داران می‌توانند از میوه و سبزی استفاده کنند.
این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به فواید مصرف میوه و سبزی‌های تازه برای دستگاه گوارش و حفظ آب بدن هنگام روزه‌داری، اظهار کرد: میوه‌ها و سبزی‌های تازه، آب فراوانی دارند و به مرور جذب بدن می‌شوند، بنابراین میزان تشنگی را در ساعات روزه‌داری کاهش می‌دهند. از سوی دیگر فیبر موجود در این مواد باعث پیشگیری از ابتلا به یبوست می‌شود علاوه بر آن با کند کردن تخلیه مواد غذایی باعث پیشگیری از گرسنگی در طول روز می‌شوند.
آگاه درباره کالری مصرفی روزه داران اظهار کرد: مرسوم است که افراد پس از افطار به خوردن قندهای ساده مانند زولبیا و بامیه روی می‌آورند، این در حالیست که این مواد باعث افزایش ناگهانی قند خون می‌شود و پس از مدت کوتاهی گرسنگی را در پی دارند بنابراین باید از مصرف این‌گونه مواد به ویژه در سحر خودداری کرد.وی افزود: افراد می‌توانند هنگام سحر و افطار از قندهای مرکب که در مواد نشاسته‌ای مانند نان و برنج موجود است، استفاده کنند. این مواد کالری مورد نیاز بدن را به مرور آزاد و در نتیجه در مدت طولانی‌تری انرژی بدن را تامین می‌کنند.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر ضرورت خودداری از مصرف حجم زیادی از غذا هنگام افطار اظهار کرد: معده بر اثر روزه‌داری ساعت‌ها خالی بوده است و اگر در مدت کوتاهی حجم زیادی از غذا وارد آن شود تحت فشار قرار می‌گیرد و ممکن است فرد به سوء هاضمه و دل درد دچار شود.وی توصیه کرد: افراد هنگام افطار روزه خود را با غذاهای ساده‌ای مانند نان، پنیر و سبزی باز کنند. در کنار این مواد می‌توانند خرما مصرف کنند. خرما ماده قندی است که انرژی اولیه بدن را تامین می‌کند، اما با توجه به وجود فیبر در آن، قند به آهستگی آزاد می‌شود.
این فوق تخصص گوارش و کبد افزود: لازم است اگر افراد مایل به صرف شام بودند، پس از گذشت چند ساعت از افطار این کار را انجام دهند.آگاه در پایان درباره تاثیر روزه‌داری بر دستگاه گوارش افرادی که تحت رژیم‌های غذایی هستند، اظهار کرد: برخی افراد بر اساس دستور پزشک چندین بار در طول روز غذاهایی با حجم کم مصرف می‌کنند. در این شرایط نمی‌توانند روزه بگیرند، بنابراین لازم است با نظر پزشک خود به گونه‌ای رژیم غذایی خود را ادامه دهند تا کالری مورد نیاز را در افطار و سحر دریافت کنند.
بیشتر: .::سلامت نیوز :سرویس خبری: سلامت:پس از مصرف غذاهای چرب بلافاصله نخوابید::.



 یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: افراد نباید هنگام سحر و افطار بلافاصله پس از خوردن حجم زیادی از چربی بخوابند، چون ممکن است دچار سوءهاضمه شوند.دکتر شهرام آگاه افزود:چربی‌ها یک منبع انرژی زیاد محسوب می‌شوند و می‌توانند انرژی بدن را در طولانی مدت تامین کنند. این مواد می‌توانند زمینه تخلیه معده را کند کنند. اما افرادی که دچار بیماری ریفلاکس و کندی تخلیه معده هستند، ممکن است با مصرف چربی علائم آنان تشدید شود.



 

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات روزه‌داران کاهش آب بدن آنان است، اظهار کرد:‌ در این شرایط رعایت رژیم غذایی به منظور پیشگیری از تشنگی در ماه مبارک رمضان از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی افراد در فاصله افطار تا سحر مایعات زیادی می‌نوشند تا از تشنگی خود در طول ساعات روزه‌داری جلوگیری کنند، این در حالی است که آب زیاد دفع می‌شود.وی در ادامه گفت: به منظور تامین آب کافی هنگام روزه‌داری لازم است موادی مصرف کنیم که به حفظ آب بدن کمک کند، بنابراین روزه داران می‌توانند از میوه و سبزی استفاده کنند.
این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به فواید مصرف میوه و سبزی‌های تازه برای دستگاه گوارش و حفظ آب بدن هنگام روزه‌داری، اظهار کرد: میوه‌ها و سبزی‌های تازه، آب فراوانی دارند و به مرور جذب بدن می‌شوند، بنابراین میزان تشنگی را در ساعات روزه‌داری کاهش می‌دهند. از سوی دیگر فیبر موجود در این مواد باعث پیشگیری از ابتلا به یبوست می‌شود علاوه بر آن با کند کردن تخلیه مواد غذایی باعث پیشگیری از گرسنگی در طول روز می‌شوند.
آگاه درباره کالری مصرفی روزه داران اظهار کرد: مرسوم است که افراد پس از افطار به خوردن قندهای ساده مانند زولبیا و بامیه روی می‌آورند، این در حالیست که این مواد باعث افزایش ناگهانی قند خون می‌شود و پس از مدت کوتاهی گرسنگی را در پی دارند بنابراین باید از مصرف این‌گونه مواد به ویژه در سحر خودداری کرد.وی افزود: افراد می‌توانند هنگام سحر و افطار از قندهای مرکب که در مواد نشاسته‌ای مانند نان و برنج موجود است، استفاده کنند. این مواد کالری مورد نیاز بدن را به مرور آزاد و در نتیجه در مدت طولانی‌تری انرژی بدن را تامین می‌کنند.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر ضرورت خودداری از مصرف حجم زیادی از غذا هنگام افطار اظهار کرد: معده بر اثر روزه‌داری ساعت‌ها خالی بوده است و اگر در مدت کوتاهی حجم زیادی از غذا وارد آن شود تحت فشار قرار می‌گیرد و ممکن است فرد به سوء هاضمه و دل درد دچار شود.وی توصیه کرد: افراد هنگام افطار روزه خود را با غذاهای ساده‌ای مانند نان، پنیر و سبزی باز کنند. در کنار این مواد می‌توانند خرما مصرف کنند. خرما ماده قندی است که انرژی اولیه بدن را تامین می‌کند، اما با توجه به وجود فیبر در آن، قند به آهستگی آزاد می‌شود.
این فوق تخصص گوارش و کبد افزود: لازم است اگر افراد مایل به صرف شام بودند، پس از گذشت چند ساعت از افطار این کار را انجام دهند.آگاه در پایان درباره تاثیر روزه‌داری بر دستگاه گوارش افرادی که تحت رژیم‌های غذایی هستند، اظهار کرد: برخی افراد بر اساس دستور پزشک چندین بار در طول روز غذاهایی با حجم کم مصرف می‌کنند. در این شرایط نمی‌توانند روزه بگیرند، بنابراین لازم است با نظر پزشک خود به گونه‌ای رژیم غذایی خود را ادامه دهند تا کالری مورد نیاز را در افطار و سحر دریافت کنند.


نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 27 تیر 1391 توسط خلیل الرحمن جوان

.

 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : جوان در اندیشه فردا
کلیه حقوق این وب سایت برای جوان در اندیشه فردا محفوظ است

IranSkin go Up