خاک بر سر انسان هایی که با پیروی از هوسهایی نفسانی ؛ انسانیت ,شخصیت و شرافت را زیر پای میگزارند جوان در اندیشه فردا
X
تبلیغات
رایتل
Picture Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/ مراقب باشید چیزهایی را که دوست دارید بدست‌آورید وگرنه ناچارخواهید بود چیزهایی را که بدست آورده‌اید دوست داشته‌باشید (جرج برنارد شاو

جوان در اندیشه فردا
 
اخبار,سلامت, روانشناسی, موفقیت و تازه ترین مطالب دنیای اینترنت....
درسنامه
ghatar.com
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
Picture Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/ [ به زبان دیگرترجمه کنید Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com سایت انتخاب وبلاگ برتر - سایت خدمات وبلاگنویسی و انتخاب وبلاگ برتر مقالات دانشجویی - پرتال مجازی دانلود مقاله و نرم افزار تبادل لینک (PR +4) - دانلود رایگان - دانلود نرم افزار - عکس های کمیاب - دانلود فیلم - دانلود آهنگ - اس ام اس جدید - کلیپ جدید - تفریح و سرگرمی - برنامه موبایل - بازی آنلاین - آگهی استخدام
جوانجوانجوانجوانجوانجوانجوانجوانجوانجوانجوان
Picture Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/ Picture Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/


مصرف یک صبحانه سالم خصوصا صبحانه ای سرشار از پروتئین می تواند سبب افزایش سیری و کاهش گرسنگی در طول روز گردد. به علاوه طبق تحقیقات انجام گرفته، مشخص شده که صبحانه پرپروتئین باعث کاهش سیگنالهای مغزی که محرک غذاخوردن هستند  نیز می شود. همه ما بر اهمیت وعده صبحانه واقفیم اما هنوز خیلی از ما صبحانه خوردن را در الویت قرار نمی دهیم. بر اساس نتایج حاصل از مطالعات، خوردن صبحانه یک استراتژی ارزشمند برای کنترل اشتها و تنظیم دریافت غذاست.

در مطالعه ای که اخیرا در مجله چاقی به چاپ رسیده است محققان برای اثبات اهمیت صبحانه بر روی نوجوانانی که وعده صبحانه خود را حذف می کرده اند

مطالعه کرده اند. به دو دلیل این موضوع دارای اهمیت است: اول اینکه حذف صبحانه ارتباط قوی ای با پرخوری (خصوصا در شب) و تغذیه ناسالم در طول روز و افزایش وزن دارد و دوم اینکه تقریبا 60 درصد نوجوانان و جوانان عادت به حذف صبحانه از برنامه خود دارند.

در این مطالعه به مدت سه هفته نوجوانان به دو گروه تقسیم شدند یک گروه مطابق معمول صبحانه مصرف نکردند و گروه دیگر صبحانه ای حاوی 500 کالری انرژی که شامل یک صبحانه پروتئینی مثل غلات و شیر یا یک صبحانه غنی از پروتئین آماده مثل غلات و ماست بود، مصرف کردند. قبل از ناهار، اسکن مغزی از افراد گرفته شد.

نتایج نشان داد که در گروهی که صبحانه می خوردند در مقایسه با گروه دیگر میزان گرسنگی در طول صبح کاهش داشت. علاوه براین مشخص گردید که صبحانه غنی از پروتئین در مقایسه با صبحانه معمولی سبب ایجاد تغییرات بیشتر در کنترل اشتها شد .

نکته عملی: مصرف یک صبحانه سالم و سرشار از پروتئین یک روش ساده برای داشتن احساس سیری طولانی تر و در نتیجه کاهش ریزه خواری و پرخوری در طول روز است . امروزه بیش از پیش اهمیت مصرف صبحانه برای همه افراد آشکار شده است. اگر می خواهید رژیمی سالم داشته و از اضافه وزن پیشگیری نمایید مصرف این وعده مهم را فراموش نکنید.


منبع: عصر ایران


مطالب مرتبط:


مصرف کربوهیدرات بیشتر در شام: عاملی برای کاهش وزن بهتر


صبح را با خوردن تخم‌مرغ آغاز کنیم


ویژگی های یک خمیردندان مناسب


موهایتان را دوست داشته باشید


سوسیس و کالباس مضر است


برنامه پانزده هفته ای برای طناب زدن



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 12 تیر 1391 توسط خلیل الرحمن جوان

.

 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : جوان در اندیشه فردا
کلیه حقوق این وب سایت برای جوان در اندیشه فردا محفوظ است

IranSkin go Up