خاک بر سر انسان هایی که با پیروی از هوسهایی نفسانی ؛ انسانیت ,شخصیت و شرافت را زیر پای میگزارند جوان در اندیشه فردا
X
تبلیغات
رایتل
Picture Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/ مراقب باشید چیزهایی را که دوست دارید بدست‌آورید وگرنه ناچارخواهید بود چیزهایی را که بدست آورده‌اید دوست داشته‌باشید (جرج برنارد شاو

جوان در اندیشه فردا
 
اخبار,سلامت, روانشناسی, موفقیت و تازه ترین مطالب دنیای اینترنت....
درسنامه
ghatar.com
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
Picture Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/ [ به زبان دیگرترجمه کنید Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com سایت انتخاب وبلاگ برتر - سایت خدمات وبلاگنویسی و انتخاب وبلاگ برتر مقالات دانشجویی - پرتال مجازی دانلود مقاله و نرم افزار تبادل لینک (PR +4) - دانلود رایگان - دانلود نرم افزار - عکس های کمیاب - دانلود فیلم - دانلود آهنگ - اس ام اس جدید - کلیپ جدید - تفریح و سرگرمی - برنامه موبایل - بازی آنلاین - آگهی استخدام
جوانجوانجوانجوانجوانجوانجوانجوانجوانجوانجوان
Picture Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/ Picture Hosted by Free Photo Hosting at http://www.iranxm.com/

http://s2.picofile.com/file/7326086983/jdaf_blogsky.gif


بی شک همه می دانیم که کاهش کالری دریافتی به موازات افزایش فعالیت بدنی منجر به کاهش وزن می گردد، اما یکی از دغدغه های رژیم لاغری؛ چگونگی توزیعدرشت مغذی ها بین  وعده های غذایی روزانه است. در همین راستا یک مطالعه اخیر به بررسی اثر میزان کربوهیدرات وعده شام بر روند کاهش وزن پرداخته است.

یک مطالعه جدید برگرفته از ژورنالObesity   به بررسی اثر رژیم غذایی کم کالری که اکثر کربوهیدرات آن در وعده غذایی شام گنجانده شده بود، بر روی پارامترهای: آنتروپومتریک، گرسنگی/سیری،  بیوشیمیایی و التهابی پرداخت. علاوه بر این که در این بررسی ترشح هورمونها نیز ارزیابی گشت. 

در این مطالعه  78 افسر پلیس (با نمایه توده بدنی >30) به طور تصادفی به رژیم کم کالری در گروه آزمایش (گروهی که اکثر کربوهیدرات را در شام دریافت می نمودند) و یا گروه کنترل، برای مدت 6 ماه  تخصیص یافتند. در روزهای 0، 7 ، 90 و 180 ام از بررسی، نمونه های خونی و امتیازات سنجش گرسنگی جمع آوری گشتند. همچنین نتایج  ارزیابیهای آنتروپومتریک در طول مطالعه جمع آوری شدند.

کاهش وزن بیشتر و کاهش مقادیر بیشتری از محیط دور کمر و بافت چربی، در گروه نمونه نسبت به گروه کنترل دیده شد. همچنین در گروه نمونه شدت گرسنگی کمتر بود و بهبود هایی در سطوح انواع فاکتورهای خونی ( اعم از : قند خون ناشتا، میانگین غلظت انسولین خون، مقاومت به انسولین، کلسترول تام خون، کلسترول HDLو LDL، پروتئین C-reactive،TNF -α ،  اینترلوکین 6 )  در گروه نمونه نسبت به گروه کنترل مشاهده شد.  همچنین شواهد مطالعه حاکی از آن بود که رژیم غذایی گروه نمونه نسبت به رژیم غذایی گروه کنترل، در تعدیل غلظت های لپتین و آدیپونکتین  به عنوان دو هورمون تاثیرگذار بر وزن موثرتر بوده است.

به نظر می رسد یک دست کاری ساده در توزیع کربوهیدراتها در رژیم غذایی کاهش وزن می تواند مزایای بسیاری را نسبت به رژیم های کاهش وزن سنتی در بر داشته باشد. نتایج این مطالعه می تواند برای افراد مبتلا به مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک، مفید باشد. البته مطالعات بیشتر و دقیق تری برای تایید و آشکارسازی مکانیسم های دخیل در ایجاد اثرات مفید مذکور، مورد نیاز می باشند.

نکته عملی: بسیاری از افراد رژیم کاهش وزن را رژیمی می پندارند که شام آن عاری از کربوهیدرات مکفی باشد، همچنین بسیارند افرادی که به منظور کاهش وزن، شام را ترک می کنند و سر گرسنه بر بالین می گذارند. این در حالیست که نتیجه آخرین مطالعات علمی حاکی از آنند که در یک رژیم لاغری  دریافت بیشترین کربوهیدرات غذایی در وعده شام نه تنها برای کاهش وزن مضر نیست بلکه بسیار سودمند است.



نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه 30 خرداد 1391 توسط خلیل الرحمن جوان

.

 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : جوان در اندیشه فردا
کلیه حقوق این وب سایت برای جوان در اندیشه فردا محفوظ است

IranSkin go Up